Mijn favoriete boeken

maandag 6 december 2010

# Ding 23


De ontdekkingstocht is tot een einde gekomen!! Ik denk dat er terecht van je verwacht wordt als je in een bibliotheek werkt dat je op de hoogte bent van nieuwe technologieën. Ik heb veel geleerd, heb "plaatsen" bezocht die ik nog niet eerder gezien, gebruikt of ontdekt had. Er is dan ook veel voorbijgekomen bij 23 dingen! Vooral het maken van een blog was erg leuk. Flickr, rss-feeds, Library Thing allemaal interessant. De sociale netwerken, Utube, Googlemaps waren al bekend. Twitter vond ik verrassend, denk dat ik wel blijf twitteren! Online muziek beluisteren via Spotify en Last-FM ook super! Ik heb verschillende accounts aangemaakt, maar denk niet dat ik op allemaal actief zal blijven.
Om er een heel evaluatieverhaal van te maken vind ik overbodig. Het had mijn inziens wel wat compacter mogen zijn, 23 dingen zijn wel veel!
Wat ik jammer vind/vond is dat ik niet meer gereageerd heb op de blogs van mijn collega's. Bloggen over het geleerde is wel nuttig, leuk en interessant maar het kwam er gewoon niet van omdat het ding veel tijd opslokte.
Mijn conclusie is dat je zowel prive, als beroepshalve profijt hebt van de kennis van de "dingen". Denk wel dat het belangrijk is om die kennis up to date te houden en OP ONTDEKKINGSTOCHT TE BLIJVEN!!!
W en W en ook anderen bedankt voor jullie reacties!

Altijd als je denkt dit is het einde
Sta je op de grens van wat begint
Het begint
(Stef Bos - 1000 jaar)

4 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep! Mooi achtergrondje is dit trouwens. Blijf je bloggen, of hou je het maar bij Facebook, Twitter en de rest?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd Tjallie! Je was heel gedreven bezig met je ontdekkingstocht! groet wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yee!!! Gefeliciteerd. Het is een flinke prestatie en al lezende op je weblog, heb ik gemerkt dat je er veel plezier aan hebt beleefd. Tevens heb je er een erg leuk blog van gemaakt.
    Tot "Twitters" en groetnis,
    Wiesje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjallie gefeliciteerd.
    Je blog ziet er echt leuk uit.
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen