Mijn favoriete boeken

dinsdag 2 november 2010

# 12

Weet niet precies hoeveel tijd ik aan microblogging/twitter heb besteed, maar langer dan 1 uur, dat is zeker. Ik heb de filmpjes bekeken en verschillende artikelen gelezen, ook over de functie van twitteren voor de bibliotheek. Twitter maakt het mogelijk om een connectie met een persoon of organisatie aan te gaan op basis van interesses. Mensen volgen anderen omdat die interessante meningen hebben, nieuws melden, tips geven of om met hen in contact te komen. Vanwege de lengte van de berichten zijn geen diepgaande gesprekken mogelijk. Het is leuk maar heeft geen prioriteit volgens mij. Het contact met collega's kan wel leiden tot meer kennis van het vakgebied en interessante samenwerking. Ook het communiceren met de doelgroep kan leiden tot betere diensten en producten. Verder heb ik rond gekeken op Twittersearch, boeiend! Ik was niet van plan om een account aan te maken, maar ben toch enthousiast geraakt door collega Hinke Wiersma, bibliotheek Leeuwarden; "het lukt je wel" en "net iets voor jou". Ja, dan kun je het er niet bij laten! Inmiddels aangemeld en een tweet geplaatst maar het is nog niet gelukt om een foto te plaatsen en er is echt nog meer uit te vogelen. Wordt vervolgd...

4 opmerkingen:

  1. Ik heb je 'tweet' gevonden geloof ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,
    Wat is je twitternaam? Ik heb zelf geen account, maar ik volg een aantal mensen via RSS.
    Groeten, Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Tjallie,
    Ik heb je gevonden op Twitter en een verzoek gestuurd om je te mogen volgen!
    Groetjes,
    Marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook ik heb je gevonden op twitter, leuk weer een twitteraar erbij. Het werkt zeer verslavend, tenminste voor mij wel. Heb je de biebsud twitteraccount al gevonden?

    BeantwoordenVerwijderen